tirsdag den 30. november 2010

jjiujijfejkijfiejhf

STIL KOMMENTAR

Af Jonas

Jeg har valgt at skrive om Pia Kjærsgaards ugebrev, fordi at hun kommer med mange stærke synspunkter og jeg vil gerne have en mulighed for at sige min mening om det.

Jeg tror faktisk, at det her er en af de første gange, hvor jeg synes at Pia Kjærsgaard i det mindste har noget af en god pointe. Hun har ret i at der ikke skal være ”Speciale børnehaver” kun for en slags børn, og at de danske børn også skal have mulighed for at gå på alle børnehaver og omvendt. Det er vigtigt for børn at være ens lige fra de bliver født, ellers når de så starter i skole, så kan de måske ikke enes med danske børn. Fordi det er jo meget tit indvandre hænger ud sammen i skolen, uden nogle danske børn og det synes jeg skal ændres. Det er så en af de ting man kan gøre bedre, ved at have børn med forskellige baggrunde være sammen lige fra de bliver født. Og ja, det kan godt være at det er mere besværligt for børnehaven at servere mad og sådan noget, men det er stadig er vigtigere at have et sammenhold. Jeg ville selv tro at det kunne være med til at stoppe krigen mellem de hvide bander og indvandrene, og at være en racist i 2010 er simpelt hen bare for meget. Jeg synes også at når indvandrere kommer hertil, så skal de altså også leve sig ind i den danske kultur, i stedet for bare at komme hertil og bo i et hus.

Som sagt før, er det her en af de ting jeg faktisk er enig med Pia Kjærsgaard om. Med det mener jeg dog også at hun har mange dumme ideér, som f.eks. at afskaffe tørklæderne. Det er seriøst en af de dummeste diskussioner nogle sinde. Jeg hadede bare være gang jeg hørte om det i nyhederne, om hvordan Pia Kjærsgaard bare var så irriteret over at de havde dem på og at det skilte dem for meget ud. Hvad hun virkelig skulle have fokuseret på var det her med børnehaverne.

Ingen kommentarer: