tirsdag den 30. november 2010

gfdsdhgftgfdh

Stil kommentar
Af Jonas

Jeg har valgt at skrive om Pia Kjærsgaards ugebrev, fordi at hun kommer med mange stærke synspunkter og jeg vil gerne have en mulighed for at sige min mening om det.

Jeg tror faktisk, at det her er en af de første gange, hvor jeg synes at Pia Kjærsgaard i det mindste har noget af en god pointe. Hun har ret i at der ikke skal være ”Speciale børnehaver” kun for en slags børn, og at de danske børn også skal have mulighed for at gå på alle børnehaver og omvendt. Det er vigtigt for børn at være ens lige fra de bliver født, ellers når de så starter i skole, så kan de måske ikke enes med danske børn. Fordi det er jo meget tit indvandre hænger ud sammen i skolen, uden nogle danske børn og det synes jeg skal ændres. Det er så en af de ting man kan ændre, ved at have børn med forskellige baggrunde, være sammen lige fra de bliver født. Og ja, det kan godt være at det er, mere besværligt for børnehaven at servere mad og sådan noget, men det er stadig er vigtigere at have et godt sammenhold i Danmark. Jeg ville selv tro, at det kunne være med til at stoppe krigen mellem de hvide bander og indvandrerne. Hun kommer også ind på at der er mange ”Ghettoer” i Danmark, hvor der jo næsten kun bor indvandre og at det er en dum ide. Der synes jeg at hun kommer lidt langt ud, der vil jo automatisk danne sig ”Ghettoer” billige steder, og det er ikke Social Demokraterne eller SF’s skyld, sådan er det bare. Nu ved jeg selvfølelig ikke om hun prøver at finde måder at løse problemet på, andet end at bare sige ”Der skal også bo danskere der.” fordi hvis hun ikke gøre det, ødelægger det lidt teksten for mig.

Som sagt før, er det her en af de ting jeg faktisk er enig med Pia Kjærsgaard om. Med det, mener jeg dog også, at hun har mange dumme ideér, som f.eks. at afskaffe tørklæderne. Det er seriøst en af de dummeste diskussioner nogle sinde. Jeg hadede bare vær gang jeg hørte om det i nyhederne, om hvordan Pia Kjærsgaard bare var så irriteret over, at de havde dem på, og at det skilte dem for meget ud. Hvorfor? Hun har da ikke selv nogle børn, og har hun virkelig hørt klager fra folk om, at deres børn er skræmte over for pædagogerne, med tørklæde på? Eller gør det hende bare sur, når hun går på gaden, og ser nogle med et tørklæde på? Er det virkelig bare alt hvad det handler om? Se, hvad hun virkelig skulle have fokuseret på, var det her med børnehaverne.



For at være helt ærlig, synes jeg heller ikke at hun skulle være så meget i tv, hvis hun ikke har noget vigtigt at tale om. Nu har vi omtrent set hundrede debatter på DR’s og TV2’s programmer, i ligegyldige diskussioner om for et eksempel at arabere, ikke må se arabiske nyheder på ”Al Jazeera ” og kun se danske nyheder. Det var bare så åndsvagt, at jeg næsten begyndte at græde. Hvad bliver det næste? At vi skal lukke for de svenske kanaler, fordi det giver svenske indvandrer en mulighed for at føle sig hjemme? Dumt.

Ingen kommentarer: